Ik heb een nieuwe telefoon, hoe stel ik de MFA opnieuw in?
Wanneer je een nieuwe telefoon hebt, zal je de MFA van je oude toestel moeten overzetten naar je nieuwe toestel om te zorgen dat je op je nieuwe toestel een aanmelding kan goedkeuren.
De MFA overzetten kan je zelf doen. Wel moet je nog toegang hebben tot je oude telefoon. Is je oude telefoon gestolen, ben je deze verloren of heb je deze al gewist, dan kan je niet zelf je MFA overzetten. Neem contact op met je ICT-coördinator. Je ICT-coördinator kan voor jou de MFA resetten, of kan bij de Servicedesk van Cloudwise aanvragen of zij de MFA resetten.
Zelf de MFA resetten:
- Ga naar https://aka.ms/mfasetup
- Log in met je werkmail en wachtwoord.
- Gebruik je Authenticator app op je oude toestel om de aanmelding goed te keuren. Heb je geen toegang meer tot je oude toestel, neem dan contact op met je ICT-coördinator.
Klik achter je oude toestel op verwijderen.
- Meld je af door rechtsboven op je profielfoto te klikken en op afmelden te klikken.
- Ga naar https://portal.office.com
- Log in met je werkmail en wachtwoord.
- Je krijgt de melding: Meer informatie vereist. Klik op Volgende.
- Krijg je niet de melding; Meer informatie vereist, maar wordt je gewoon ingelogd, ga dan opnieuw naar https://aka.ms/mfasetup. Log hier nogmaals in met je werkmail en wachtwoord. Je zal nu de melding wel krijgen.
- Je kan nu de Authenticator opnieuw instellen op je nieuwe toestel via de methode scan QR-code. Zie ook Hoe stel ik de Authenticator app in voor MFA
Het is niet mogelijk om telefonisch een verzoek tot MFA reset aan te vragen bij onze Servicedesk. Je ICT-coördinator kan via de Online Servicedesk bij ons het verzoek indienen.